söndag, februari 05, 2006

Tack, svt...


...som visade en dokumentär om fotografen och samtidsskildraren Jens Assur i fredags. Har följt hans karriär sedan han började på Expressen som tjugoåring och blev uppmärksammad för sina genomarbetade bildreportage. Han har alltid varit en av mina favoriter och det var intressant att se en skymt av vem personen bakom kameran är. Jens har tilldelats flera priser och utmärkelser, bl a Årets Bild och Årets Fotograf. Under våren 2006 är han aktuell som manusförfattare och regissör för filmen ”Den sista hunden i Rwanda”, som handlar om folkmorden i Rwanda 1994. Hösten 2006 kommer en ny fotoutställning på Moderna Museet som jag skulle vilja se men när var man i Stockholm sist? (Känns så oerhört avlägset att jag bott och jobbat där i 4 år...)

Hursomhelst, den som vill kan se en repris: SVT 2 fre 10 feb kl 00.15

Vet inte varför jag blev så glad av att se det där programmet. Önskar att jag hade lite mer av den där obändiga viljan som Jens verkar ha. Då hade jag kunnat blogga mina egna bilder i stället för att sno andras.... hmm..

Inga kommentarer: