onsdag, april 19, 2006

Smådjur

Jag tänkte ta tillfället i akt att tala om hur illa jag tycker om marsvin, kaniner, råttor, hamstrar, möss och andra små varelser som människor behagar plocka in och gosa med och kalla sina bästa vänner. Blärk va äckligt! Jag snubblade just över en blogg om marsvinsuppfödning... uack...

I en annan stad i ett annat liv hade jag en gång en vän som hade en "bäbis" som hon kallade det. Bäbisen var en iller som sprang runt i hela lägenheten och luktade illa. När man kom innanför dörren så tog den sats och försökte springa upp för ens byxben. Mmm... fiiin. Man satt snällt där med benen dubbelvikta på en pinnstol för att slippa få kräket i knät. En dag blev illern sjuk och dog. Härligt! Fast vännen var ju förkrossad förstås...

Jag unnar absolut människor att njuta av allehanda smådjur bara jag slipper komma i närheten av dem

Som tex den där lömska äckliga katten som ett ex hade. Katten avgudade naturligtvis sin ägare men passade på att bita mig så for jag var i samma rum. Tänk att vakna av en katt som biter en i tårna.. *rasande*

Jag har också svårt att acceptera när djur får uppmärksamhet i media. Som den där gorillan som äger löpsedlarna idag. Det är väl iofs inte sämre nyheter än svineriet i BigBrotherhuset men det stör mig en aning mer...

Så är det.

Inga kommentarer: