måndag, april 17, 2006

Helgen var fin.... men

man kommer hem i ett moln av saknad, man blir tankfull och trött och saknar energi. Då händer det att man vill gömma sig under en filt. Fattar inte hur man ska orka, men det gör man ju. Måste. Tänker på tiden som går och hjärtan som slår och själar som söker och lycka som fattas. Kommer och går som den vill och människan spår och Gud tar vad han får, och mer därtill. Trött i själen och öm i kroppen. Det kommer att bli en chokladvecka. En jag vill inte gå till jobbet vecka. En vecka i väntan på nästa helg, och på att sommaren ska komma och livet börja på riktigt, fast jag vet att det är nu som dagen skall fångas men jag hittar den inte. Borde kanske lägga mig tidigt men det kommer att bli tvärtom.

Dessutom, ont i halsen.

Nu ska jag förstöra kvällen med att se på BigBrother.

1 kommentar:

Anonym sa...

veckan kommer gå snabbt! jaglovar. bara fyra dagar. imorgon är det tedan tisdag nästan fredag. och dessutom är det gilmore girls imorgonkväll. jag dumpar lite energi hos dig när jag flyger förbi en så där 6.30 imorgon. Blir det bra?!! kram