onsdag, mars 15, 2006

ALMA


Det är kallt i mitt hus.
Men snart kommer sommaren och fågelinfluensan att sprida sig över Sverige och ta oss i sin famn. Måste skaffa allergitabletter snart. Man vill ju inte vara både sjuk och allergisk.

Katherine Paterson fick Alma priset.
Good for her. Vet inte ens om jag stavar namnet rätt. Men jag vet hur framsidan på en av henns böcker ser ut. heheh. Lite synd när vinnaren inte publicerat något på ett tag för då har barnen och stackars jag ingen koll. Alltid lär man sig något nytt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du provat Nasaleze? Det är den allergimedicin som funkar bäst för mig. Sprej som gör att man inte blir så brutalt snuvig och ögonrinnig.

Jag tycker att jag hört talas om Patersons Bron till Terabitia men vet inte om jag läst den.

Fru Hallonbåt sa...

Det får jag testa... är det receptfritt?

Det var någon som rekommenderade att man ska läsa just den boken först!

Anonym sa...

Nasaleze är receptfritt och finns inte på apoteket men i hälsokostaffärer. Gör livet lite lättare till och med för min hyperallergiska mamma som brukar ha simglasögon när hon går ut på våren...