måndag, juni 19, 2006

SkrikBuss


En lockig söt och bortskämd fyaåring som gapar så rutorna i bussen skallrar från det jag går på tills jag stiger av. Mamman vyssar och gullar, skriket skär som en skalpell genom min migränhjärna.

-Jag vill ha bulle!

Det sägs att jag är en väldigt förstående person, för snäll. Det är mitt problem. Men.

Det är tragiskt med föräldrar som kryper för sina barn. Ett tryggt bestämt nej som aldrig någonsin kan tjatas till ett ja, ger glada och nöjda barn. Vissa borde börja öva innan ungen kommer ut.

[Och här gör jag ett stort undantag och bugar för alla föräldrar som kämpar med bokstavsbarn som ibland helt saknar denna förmåga till social anpassning, här är dock konsekvens och fasta rutiner ÄNNU viktigare!]

Kikki Danielsson smugglar falukorv i "Ett Herrans Liv" på Torsdag! Måste ses!


1 kommentar:

Anonym sa...

Det är sånt här som gör att allt fler restauranger förbjuder barn. En mycket olycklig utveckling - hur ska barnen då lära sig att uppföra sig på restauranger?